pátek 1. dubna 2016

Matt Molloy - ITM Irští flétnisté

Jak jsem slíbila - prvním flétnistou, kterého vám představím je Matt Molloy. V ITM* je považován za nejlepšího hráče na irskou flétnu.

Narodil se 12. ledna 1947 v hrabství Roscommon ve městě Ballaghaderreen. V osmi letech začal hrát na irskou flétnu a v sedmnácti letech vyhrál All-Ireland Flute Championship.** Učil se od svého otce a strýce - ti pocházeli z hrabství Sligo, kde je dlouhá tradice hry na irskou flétnu. Matt Molloy hraje na irskou flétnu stylem, která se používá při hře na dudy. 

V interview z roku 1997 Matt Molloy říká: můj dědeček z otcovy strany hrál stejně. Všichni hráli. Můj dědeček hrál na přelomu století. Všichni byli z oblasti jižního Sligo, což je docela blízko místa, odkud pocházím. Je těsně za hranicemi hrabství Roscommon, kde jsem se narodil.

Během sedmdesátých let byl Matt Molloy členem skupiny The Bothy Band a jejím nástupci, ve znovuzaložené skupině Planxty. V roce 1979 se stal členem The Chieftains, kde nahradil Michaela Tubridy. V průběhu své kariéry Molloy spolupracoval s Irish Chamber Orchestra.

Nyní žije ve Westportu hrabství Mayo. Vlastní slavnou hospodu Matt Molloy’s pub.
 
Moje oblíbené písničky Matta Molloye jsou:





Tak to je pro dnešek vše. :-)

* Irish traditional music - irská tradiční hudba
** Irské mistrovství světa hry na flétnu

0 komentářů:

Okomentovat