čtvrtek 22. září 2016

1. semestr klepe na dveře a kolotoč začíná!

Právě jsem se dostala k jedné ze svých oblíbených činností a to jest psaní tohoto blogu :-) Tento týden je opravdu náročný (a to ještě neskončil :-D).

Na začátku měsíce jsem si vygenerovala přilašovací údaje pro přihlášení do systému university a také jsem zprovoznila školní e-mail.

26. 9. mám imatrikulaci, a tak jsem si v knihovně vzala od tohoto dne dovču (od října budu mít upravenou pracovní dobu).

Vzhledem k tomu tomu, že jsem na elekrickém vozíku (už jsem to tu v nějakém článku psala) využívám pomoc Akademické poradny pro handicapované. Pomáhají mi při přemísťování na hodiny, zapisují mi přednášky (pomaleji píši a nestíhám si vše poznamenat), půjčují diktafony, notebooky či například zvětšovací lupy. Převádějí také málo dostupnou studijní doporučenou literaturu do elektronické podoby a v neposlední řadě se snaží upravit rozvrh podle potřeb daného studenta.

V pondělí se konečně na univezitním portálu objevil můj rozvrh. Celá natěšená jsem ho rozklikla. A
koukám velké překvapní. Kdo by čekal, že v rozvrhu najde přednášky a cvičení naštosované do kolonek jednu vedle druhé - omyl. :-) Mám tam mnoho mezer některé hodiny mám jen v sudém či lichém týdnu, takže se stane, že jeden den mám třeba jen 2 předměty a mezitím celý 4 hodinky volno (ale, abych jela mezitím domů - to je blbost), takže ve volný čas věnuji přípravě, kterou už nemusím dělat doma. Ovšem 2 bloky (předměty) mám už od 7.00h. ráno a jeden mi končí dokonce v 19.30h. :-o

Tohle jsem musela hned řešit. Takže jsem si dovolenou musela vzít už od této středy, protože v ten den jsem navštívila výše zmiňovanou poradnu, kde jsme řešili brzké a pozdní přednášky (a ještě jiné záležitosti). Fyzicky nejsem schopná sedět 8 - 10 hodin na vozíku a nebudu si moct nikde odpočinout (normálně se člověk může protáhnou či projít - já tu možnost nemám :-) ). Došli jsme k závěru, že přednášky přesunout nelze, protože vyučující jsou externisté a dojíždějí na univerzitu právě v tyto hodiny. Takžeto budu muset řešit idividuálně s danými vyučujícími - tedy tzv. náhradním plněním, které je mnohem náročnější, než absolvovat přednášky. :-)

Navíc jsem si myslela, že výuka začíná 3. 10., ale ona začíná již příští týden. :-o :-D (potřeby do školy si budu muset pořídit asi hodně rychle :-D ).

Když jsem dorazila domů, zasedla jsem k notebooku a mrkla jsem na rozvrh, kde jsem hledala kontakt na vyučující problémových předmětů, abych si sjednala schůzku v konzultačních hodinách. A koukám - mám rozvrh naprosto rozkopaný (jeden den dokonce chybí celý!) a nemám tam ani polovinu předmětů.  Volám hned do poradny - Co se děje? A tam mi sdělili, že prý zjistili, že mám přednášky/cvičení v učebnách, kam s vozíkem nedostanu. Jsem (mírně řečeno :-/ ) rozladěná - to to nevěděli dříve? Osobně si myslím, že rozvrhy by se měly řešit 2 - 3 týdny před začátkem semestru (to však není možné, protože rozvrhy - pro 1. ročníky - se objeví až týden před začátkem semestru).

Beru to s humorem, jinak bych se z toho musela zbláznit (a co bych potom dělala o zkouškovém období? :-D ).

Tolik ze začátku z mého studování. Doufám, že jsem vás trochu pobavila. :-)






1 komentářů:

Unknown řekl(a)...

Já už jsem v sedmém semetru a můj rozvrh mě přesto překvapuje každý rok :D Tento rok mám 5 hodinovou pauzu a v úterý do osmi :D Takže je to paráda :D
Katy

Okomentovat