sobota 11. února 2017

Mé bláznivé zkouškové

Někteří z nás to možná již zapomněli jak takové zkouškové období vypadá - ano, přiznávám se... i já jsem zapomněla. 😀



Svoje první studium na univerzitě jsem ukončila v roce 2011 a hned potom nastoupila do zaměstnání jako knihovnice. V září minulého roku jsem nastoupila znovu do školy - viz článek 1. semestr klepe na dveře. A jestli jsem si myslela, že během semestru nemám na nic čas, zkouškové mi jasně ukázalo co to znamená nemít čas.😆 Po Vánocích nám dali vyučující ještě týden pokoj, takže první zkoušky mi začaly až v druhém lednovém týdnu.

Aby toho nebylo málo, volala mi firma, která nám má předělávat koupelnu, aby byla bezbariérová (protože jsem na vozíku potřebuji sprchový kout místo vany), že přijedou 9. ledna začít bourací práce. 😯 ...To to pěkně začíná ...

V pondělí 9. ledna tu řemeslníci byli už v 7.30h. a já se za zvuků bouracích kladiv a zbíječek opakovala na první zkoušku  - Dějiny pravěku, kterou jsem psala následující den. V úterý jsem odjela na zkoušku - udělala jsem jí 😉 Ve středu hurá na poslední přednášku - mimochodem odchytil mě vedoucí katedry, ať se u něho stavím po přednášce na konzultaci ohledně mého referátu (o tom možná příště 😛). Čtvrtek a pátek + víkend volno. V těchto dnech snad do sebe narvu latinu a pomocné vědy historické - testy v pondělí a v úterý (16. a 17. ledna).

Ve čtvrtek jsem usoudila, že do školy na ty 2 zkoušky nemohu, protože nemáme přístup k vodě (tedy máme, ale jen velmi omezený) a špinavá do školy to tedy nejdu, opravdu ne. 😖 Přiznám se, že byly i jiné důvody - zkuste vyjet ven na elektrickém vozíku, když nejsou od sněhu vyčištěné silnice (natož chodníky). Zabodnete se předními kolečky do sněhu a hrabete a hrabete ... 😁 Takže je rozhodnuto - zkoušky z latiny a pomocných věd historických (nikdo jim neřekne jinak, než PVH) jsou přesunuty na další možný termín (tedy pondělí 23. 1. a úterý 24. 1). Nevím zda se mám radovat nebo z toho být nervozní.

V neděli (15. ledna) v 8.00h. ráno mi píše kolegyně  z práce jestlipak mám hotovou tu rešerši, kterou jí mám dnes odevzdat, aby jí v pondělí mohla odeslat studentovi... Sedím u notebooku jak přimražená... jakou rešerši!? 😱 💥Kouknu do pracovního mailu na zprávy ... a doprčic... tuhle rešerši jsem dokonale zazdila. No nic no, jdu makat. Takže rešerši, na kterou mám v průměru čas tak 14 dní jsem zmákla za 2h. (nový rekord 😛) a odeslala kolegyni. UF.

Řemeslníci zdárně pracují na naší koupelně a já jsem se 17. ledna v úterý dozvěděla z univerzitního portálu, že 20. ledna píši z psychologie 😯 Pomoc! Ty psychologický bláboly mi nelezou do hlavy. 😦

20. 1. je tu a pětihodinový maraton začíná. Zkouška začíná v 10.00h. Budou to psát 3 skupiny dohromady v obrovské aule.Vyučující přišla víc jak o 30 min. později (naše nervy asi brzy prasknou 😤) Měly být tři druhy testů (pro 3 skupiny). U naší skupiny profesorka zjistila, že otázky jsou pro nás moc náročné, takže nám vymyslela jiné. Po testu jme někteří z nás šli rovnou na ústní zkoušku (tedy i já). Tam nás zkoušela 3 najednou - úžasné 😀Měli jsme popsat vybraný film z psychologického hlediska (já měla Královu řeč). Teprve když jsme vylezli z kanclu, odhodlali jsme se podívat do indexů ... Máme všichni za 1 😲 (musela jsem se tam podívat ještě jednou - nevěřila jsem tomu).

Následující víkend 12. 1. - 22. 1.) mám na zopakování latiny a PVH. Je tu klid - o víkendu tu řemeslníci nejsou - takže s chutí dotoho. Na univerzitním portále mi přibyla další zkouška a to na středu 25. 1. z úvodu do historie ...3 zkoušky hned takhle po sobě - to bude mazec.😳

Pondělí (23. 1.) Jedu na zkoušku z latiny. Během semestru jsem chodila do této školní budovy zadním vchodem, ale kvůli padajícímu ledu ze střechy byl tento vchod uzavřen, takže se musí použít schodolez a pak teprve výtah... super já mám nervy ze zkoušky a ještě tohle do toho... na zkoušku jsem přišla o 10 min později - všichni už psali... Po naosání testu jsem si počkala hned na výsledky - mám to! 😀 (uši mám sice odřený, ale mám to). Celé odpoledne až do večera jsem opakovala PVH.

Úterý (24. 1.)  Příjezd do školy se opakuje ve stejném duchu jako v pondělí a já rostu 😒 - zase příjdu pozdě. Naštěstí měl vedoucí katedry zpoždění 30 min., takže vše bylo v pohodě. Ovšem ten test byl naprosto KO. Dal tam i informace, o kterých na přednáškách mluvil jen jako o okrajových a tedy nepodstatných. 😵 Praktickou část testu jsem zvládla (najít vydavatele a příjemce listiny a místo a datum napsání listiny), tak snad... Počkala jsem si na výsledek... Neudělala. 😭 Na opravný test jdu 7. 2.

Paleografická čítanka - Zdena Hledíková

Po návratu z nepovedené zkoušky jsem se rozhodla si ostatní zkoušky přesunout na únor - dostala jsem strach, že ty další zkoušky neudělám.

Řemeslnící svou práci dodělali a my s babičkou máme krásnou koupelnu. 😊

Hned 1. 2. (středa) jsem šla na zkoušku z úvodu do kultury. Šlo o ústní zkoušku. Měla jsem si vytáhnout 2 otázky: 1. Doba bronzová a 2. Život Aztéků. Aztékové mi dali zabrat, ale nakonec jsem to udělala. 😀

Hned následující den jsem šla na další ústní zkoušku a to z úvodu do historie. Tam to bylo celkem v pohodě. Šlo spíše o praktické znalosti - jak napsat seminárku či bakalářku, jaké jsem četla historické práce apod. ...

Je víkend a v pondělí a úterý mě čekají 2 poslední zkoušky - z němčiny a obávané PVH. Takže obvyklý postup - sluchátka do uší a učit se.

Úterý (6. 2.) zkouška z němčiny. Domluvila jsem si ústné zkoušení (vzhledem k mému hadicapu pommaleji píši, a tak je pro mě lepší ústní zkoušení). Dorazila jsem na katedru německého jazyka (na problémy se schodolezem si pomalu jistě zvykám 😛). Profesor zatím nikde. 😎 Nutno dodat, že mnoho lidí z našeho ročníku němčinu na ZŠ či SŠ neměla a navíc nám pro tento předmět udělali na fakultě špatně rozvrh, takže jsme byli zařazeni do dálkového studia a měli 2 přednášky za semestr a jinak to bylo na nás (myslím tím samostudium doma) 😐 Á profesor už dorazil (je mu tak 30 - 35 let a je to velmi hyperaktivní človíček 😀). Vlítnul do své kanceláře se slovy"já pro vás něco připravím." Potom vykouknul ze dveří kaceláre asi ještě 3x - pokaždé s dopňující otázkou. Když už asi usoudil, že už je připraven, pozval mě dál. Vypadá to tu spíš jako v útulném obýváčku, než v kaceláři vedoucího katedry. Udělal mi místo u stolu naproti sobě a usadil se v křesle (měl na sobě černé tričko s obrázkem tramvaje a nápisem "Nejepší je jezdit na černo" 😂😝) ... jsem já vůbec na zkoušce? Profesor otevřel učebnici začal hledat vhodné cvičení, kterým by zkoušku začal (vůbec nebyl připravený! 😁). Po tom, co jsem cvičení splnila mi vybral ještě 3 další. Potom mi oznámil, že jsem zkoušku udělala a zapsal mi to do indexu. Netrvalo to ani 10 min.😎 Po návratu ze školy opakuji PVH na zítřejší zkoušku. Už mi to do té hlavy vůbec neleze. 😟

Středa (7. 2.) a přede mnou opravný test z PVH.  Teoretickou část jsem snad zvládla, ale ta praktická část je snad ještě horší, než ten minulý. 😵

Paleografická čítanka - Zdena Hledíková


Nakonec jsem PVH neudělala (díky té listině), 😭 takže si tento předmět budu muset zapsat znovu příští rok (alespoň se doučím ty listiny a nic mě už nepřekvapí).

I když jsem tu jednu zkoušku neudělala, neskutečně se mi ulevilo - nasbírala jsem potřebný počet kreditů a mohu postoupit do dalšího semestru. 😉 Teď mám tak týden volna, než začné letní semestr.




0 komentářů:

Okomentovat