středa 22. června 2016

Zpátky do školy

Minulý rok jsem začala laškovat s myšlenkou znovu začít studovat. Jedno studium už mám úspěšně za sebou. Studovala jsem obor Filologii - český jazyk a literatura a pak nastoupila jako knihovnice do naší krajské knihovny (pracuji tam už šestým rokem).

Před rokem jsem však začala přemýšlet o svém dalším vzdělávání. Pracuji na Bibliografickém oddělení a knihovně starých tisků a historie na mě dýchá na každém rohu. :-) V lednu tohoto roku jsem si na vysoké škole podala přihlášku na obor Kulturně-historická a muzeologická studia a začala jsem si pilně opakovat dějiny podle středoškolských učebnic dějepisu, což vzhledem k tomu, že pracuji v knihovně nebyl problém. :-D Velmi mě také pomohla webová stránka středoškolského učitele Petra Daubnera - Učebnice dělepisu.

Na začátku května mi přišel z fakulty e-mail, kde mi byl oznámen termín přijímací zkoušky - 6. 6. 2016 (magické datum :-) ). Má příprava na zkoušku se ještě zdvojnásobila. Čtrnáct dní před zkouškou jsem začala být značně nervózní a měla jsem pocit, že mi v hlavě nic nezůstalo :-P :-D - klasika, to má každý. Nevím, co blbnu - jednu vysokou školu už mám, tak co. Jdu to jen zkusit (tohle je věta, kterou jsemi opakovala tak 5x za den, abych se hodila do klidu - jsem hrozná :-D ).

6. 6. 2016 - den "D" je tady. Zkouška začala v 9.00 hodin. Vzhledem k mému hadicapu (jsem na elektrickém invalidním vozíku) pomaleji píši a tak mi prodloužili čas na vyplnění testu. To ovšem znamenalo, že aby mi mohli prodloužit čas, musela jsem psát test v jiné místnosti, než ostatní. Takže jsem byla odvedena do profesorského kabinetu, kde mi byl test předložen. V kabinetu se mnou byla velmi milá paní profesorka. :-)

Test  jsem rychle přelétla krityckým okem a rychle zhodnotila: :-P :-D 2 listy otázek - cca 40 otázek, forma možnosti a) b) c) d) a posledních cca 6 otázek - vypsat vlatní odpověď. Ponořila jsem se do ticha a začala vyplňovat. Přiznám se, že pár otázek jsem střelila tak trochu od boku - tzv. postupným vylučováním možností jsem došla k té, která byla správná (nebo jsem si to aspoň myslela :-D ). Některé mi přišly jednoduché, ale některézas pekelně těžké. :-) Když jsem test dokončila, zjistla jsem, že jsem to stihla v neprodlouženém limitu. :-). Rozloučila jsem se s paní profesorkou a jela domů. Je to za mnou a teď jen počkat na výsledky - prý budou do týdne.

Týden jsem to vydržela, ale pak jsem chodila na portál univerzity snad 5x za den ...  to čekání je děs ... a včera konečně - Přijata na základě přijímací zkoušky! Hůrá! Mám velkou radost. :-) Jsem asi blázen, ale oprvdu se tam těším. :-)

Doufám, že vás článek nenudil. Moc děkuji za přečtení :-)







0 komentářů:

Okomentovat